چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403

4 نکته کلیدی راجع به ترکیب رنگ نخ و نقشه های تابلو فرش دستباف

نخ و نقشه شهریار
2

اگه براتون همیشه سوال بوده کا رنگ بندی تابلو فرش چجوری باشه تا دیدگان بیننده رو نوازش بده لطفا این مطلب رو تا انتها بخونین.

 

شاید باهام موافق باشید که اولین و مهم ترین نکته تابلو فرش که بیننده رو به خودش جذب می کنه ترکیب و تناسب رنگ های تابلو فرش هست.

ما در شرکت نخ و نقشه شهریار نوین شرایط تغییراتی کلی در ترکیب رنگ نخ و نقشه ها رای برای مشتریان خود فراهم کرده ایم. پر واضح است که سلیقه شما تعیین کننده ترین پارامتر مهم برای تغییرات اعمال شده می باشد اما بد نیست که چند نکته هنری را در این زمینه با همدیگه مرور کنیم .

 

1-کنتراست ( تضاد رنگ ها )

 

کنتراست بالا

 

کنتراست بالا

 

کنتراست معمولی

 

کنتراست معمولی

 

 

کنتراست پایین

 

کنتراست پایین

 

قبل از توضیحاتی راجع به کنتراست رنگ ها لازمه این نکته رو اشاره کنم که دیدگاه ما از پنجره تابلو فرش به موضوع هست و قطعا در تئوری های هنری توضیحات و تعاریف دقیق تری می توان مشاهده کرد.

کنتراست به معنی تفاوت روشن ترین و تیره ترین رنگ موجود در اشیا منظور می باشد که در تابلو فرش این تفاوت و تضاد رنگ اول و آخر طیف رنگی تاثیر زیادی بر دیگر رنگ های طیف دارد و وضوح و جلوه تابلو فرش را تحت تاثیر قرار می دهد.

به طور کلی در مورد تابلو فرش می توان گفت که افزایش کنتراست تا حد معقول موجب افزایش جلوه تابلو فرش می شود. البته برای افرادی که طرح های آرامش بخش و هنری و ملایم می پسندند کنتراست پایین شاید بهتر باشد.

همه چیز بستگی به سلیقه و انتخب شما داره و ما صرفا وظیفه داریم اولا نکات را به شما یادآور باشیم و دوما تغییرات مورد نظر شما را اعمال کنیم.

جالب است بدانید که به کار رفتن همزمان رنگ های ابریشم در کنار مرینوس که رنگ مات دارند به تابلو فرش شما بعد سوم داده و زیبایی رنگ های ابریشم شما را دو چندان می کند.

یک مثال ساده از به کار رفتن کنتراست سینما ها هستند. سینماهای استاندارد علاوه بر اینکه محیط تاریک دارند دیوار ها و کل سالن از رنگ های تیره استفاده شده است تا با ایجاد کنتراست مناسب پرده نمایش جلوه بیشتری داشته باشد.

 

 

1-تم رنگی حاکم بر تابلو فرش

تم رنگی یک

 

تم رنگی یک

 

تم رنگی دو

تم رنگی دو

 

اکثر تابلو فرش هایی که توسط طراحان ماهر و آشنا به اصول هنری طراحی شده باشند دارای تم رنگی خاص خود می باشند و در رنگرزی و طراحی نخ های تابلو از رنگ های هماهنگ و موافق استفاده شده است.

خوشبختانه در عصر حاضر که موسوم به پسا مدرن هست دوباره هنر در دکوراسیون داخلی منازل رعایت می شود و دکوراسیون منازل دارای تم رنگی خاص خود بوده و دارای هارمونی خاص خود می باشند.

خلاصه اینکه هم رنگ های تابلو فرش با همدیگه و کل تابلو فرش با دکوراسیون منزل باید دارای هماهنگی و تناسب باشد. گاهی تغییراتی که مد نظر مشتریان محترم می باشد موجب به هم خوردن تناسب رنگی تابلو فرش شده و قطعا این موضوع به مشتری قبل از اعمال اعلام می شود.

 

3-زاویه معنی دار برای نور

 

متاسفانه برخی از افراد ناآشنا به هنر صنعت تابلو فرش دستبافت و صرفا به واسطه آشنایی با نرم افزار های طراحی اقدام به طراحی تابلو فرش می کنند که گاهی اولین و ساده ترین اصول حاکم بر تابلو فرش را هم رعایت نمی کنند. امروزه تابلو فرش هایی در بازار می بینیم که زاویه تابش نور مشخصی ندارند و در جای جای تابلو فرش زاویه تابش تغییر می کند و این تشویش قطعا ناخودآگاه در دراز مدت دیدگان بیننده را آزار خواهد داد.

 

4-میزان نور تابلو فرش

 

میزان نور بالا

میزان نور بالا

 

میزان نور متوسط

میزان نور متوسط

 

میزان نور پایین

میزان نور پایین

 

بسته به اینکه شما تابلو فرش را در چه محیطی نصب خواهید کرد می توانید از طراحان ما درخواست کنید تا نور نخ و نقشه تابلو فرش شما را تغییر دهند.

برای مثال اگر در اتاقی نصب خواهد شد که محل استراحت و آرامش شما بوده و دارای نور ملایم است بهتر است میزان نور تابلو فرش شما هم پایین باشد تا با محیط تناسب و هارمونی داشته باشد البته نظر شخصی هس ممکنه شما جور دیگه ای بپسندین.

 

 

 

نحوه خرید:
برای اطلاع از نحوه سفارش، با ما تماس بگیرید
تلفن تماس:  34205654-041    -    09146636536
اطلاعات بیشتر:
ـ ارسال کلیه محصولات رایگان می‌باشد
ـ هزینه ارسال دار قالی برعهده مشتری میباشد
ـ مصالح بافت شامل پود ضخیم و نازك تابلو فرش و چله پنبه و فایل صوتی ، همراه نخ و نقشه به صورت رایگان ارائه میشود
ـ جزوه رفع ایرادات حین بافت را میتوانید از سایت دانلود کنید
ـ در صورت نیاز به ابزار بافت (چاقو (قلاب)، دفه ، سیخ)، اعلام نمایید (هزینه اضافی دریافت میشود)
ـ در صورت نیاز به چله ابریشم اعلام نمایید (هزینه اضافی دریافت میشود)
ـ در صورت نیاز به دار چله کشی شده اعلام نمایید (هزینه اضافی دریافت میشود)
[/xfgiven_price]

ارسال نظر

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود

نظرات

  1. User Avatar
    میهمان
    • زهرا
    • ( 27 دی 1399 )
    • 0

    با سلام


    من طرح منظره ای میخواستم در حدود یک متر در یک متر برای اینکه رنگها خیلی به واقعیت نزدیک باشد میخواستم حتما نقشه کامپیوتری باشد.


    اینکه چله کشی پنبه باشد یا ابریشم نمیدانم اما میخواهم هر کدام که بافت راحت تری دارد باشد چون من حرفه ای نیستم و تازه کارم .


    اگر رنگ نخ ها کم بیاوریم ایا رایگان میدهید؟


    قیمت دارد . چله در این سایزی که میخواهم حدودا چقدر است؟


    لطفا راهنمایی فرمایید

    1. User Avatar
      مدیر کل
      • نخ و نقشه شهریار
      • ( 13 فروردین 1400 )
      • 0

      با سلام و سپاس از همراهیتان


      لطفا از طریق شماره تلفن های موجود در سایت با ما در ارتباط باشید.

گفتگوی آنلاین