جمعه، 10 فروردین 1403

11 نکته طلایی در هنگام بافت تابلو فرش دستبافت | شهریارنوین

نخ و نقشه شهریار
0

11 نکته طلایی در هنگام بافت تابلو فرش دستبافت | شهریارنوین

 

1- اندازه گیری مرتب عرض و ارتفاع تابلو فرش : عرض تابلو فرش رو اندازه می گیریم تا متوجه جمع شدگی احتمالی از عرض بشیم و زود برطرفش کنیم ، ارتفاع تابلو فرش رو اندازه می گیریم که متوجه بالازدگی یا پایین زدگی احتمالی در ارتفاع بشیم. ( برای رفع این مشکل ها به زودی مقاله ای در سایت منتشر خواهیم کرد)

 

2- حواستان باشد در حال خلق کردن یک اثر هنری فاخر هستید : آفریدن طرح های نقاشان مشهور جهان با تعداد محدودی رنگ مطلق و تعداد محدودی پیکسل واقعا یک شاهکار هنری هست.

 

3- از نقشه خوان صوتی استفاده کنید : اگه گوشی اندروید دارین ، نقشه خوان صوتی شهریارنوین خیلی میتونه بافت رو براتون آسونتر کنه.

 

4- حدالامکان دار چرخشی بدون پایه استفاده کنید : دار چرخشی چون این امکان رو داره که بعد از مقداری بافت ، پایین کشی کرد و نیاز به صندلی برای بافت نداره ، کار بافت رو آسونتر میکنه ، البته شاید بخواین از دار پایه دار استفاده کنین اما دار پایه دارچون عمود وامیسته و نمیشه به دیوار تکیه داد در دراز مدت برای گردن و کمر مشکل ساز میشه.

 

5- از پود ضخیم رنگی به جای سفید استفاده کنید : پود ضخیم رنگی باعث میشه پشت تابلو فرش شما زیباتر و ریزبافت تر دیده بشه ، در حالیکه پود ضخیم سفید باعث میشه از پشت تابلو فرش رگه های سفید دیده بشه و بافت شما رو نامرتب نشون میده ( شرکت نخ و نقشه شهریارنوین پود ضخیم رو سفید میفرسته مگه اینکه مشتری اشاره کنه که پود رنگی میخواد دلیلش هم اینه که اینطوری جا انداختن که پود رنگی یعنی کهنه!!!)

 

6- گره ها را حدالامکان کوتاه ببرید : خودتون بهتر میدونین که کسری نخ میتونه کلی مشکلات باتون درست کنه ( دو رنگی کار و توقف و تاخیر در بافت و ... ) ، البته شرکت نخ و نقشه شهریارنوین کسری نخ مشتریای خودش رو به صورت رایگان جبران میکنه اما به دردسرش و معطلیش نمیارزه . 

 

7- ابزار بافت خود را تیزکاری و پرداخت کاری کنید : به مرور زمان در سطح ابزار بافت شما زائده های خیلی ریزی ایجاد میشه که موقع بافت و شانه زدن به چله های شما آسیب میزنه و حتی ممکنه باعث نازک تر شدن و در نهایت پاره شدن چله هاتون بشه.

 

8- از پارچه تیره رنگی در پشت چله هاتون استفاده کنید : قدیما که در شهر سردرود تابلو فرش های خیلی ریزبافتی بافته می شد رایج بود که یا چله ها رو رنگ میکردن ( همه چله ها منظورمه نه فقط ده تا ده تا ، یه رنگ مات و ملایم رنگ میکردن ) یا پشت چله ها ( و اگه دارتون چرخشی باشه مابین دارتون ) یه پارچه مشکی می کشیدن تا چشم های بافنده به خاطر سفیدی و براقی چله ها آسیب نبینه.

 

9- از نور ملایم موقع بافت استفاده کنید : متاسفانه خیلی از ماها عادت کردیم به نور شدید و خونه هامون چراغانی و خیلی نورانی هست. در صورتی که نور شدید هم برای چشم و هم برای اعصاب ما میتونه مضر باشه. این موضوع هنگام بافت تابلو فرش اهمیت بیشتری داره.

 

10- بافت تابلو فرش و فرش را شبیه نواختن یک ملودی بدانید : هر گره یک نت هست که در کنار هم ملودی چشم نوازی را با دستان شما می آفریند.

 

11- قیچی کنید تا نتیجه کار را مشاهده کنید : هرازگاهی تابلو فرش خودتون رو قیچی کنین تا با مشاهده نتیجه کار ، به ادامه بافت دلگرم بشین.

 

ترفند های واسطه های فروش نخ و نقشه برای گران فروشی

 

برای ارتباط با پشتیبانی ما در واتساپ لطفا روی این لینک ضربه بزنین

نحوه خرید:
برای اطلاع از نحوه سفارش، با ما تماس بگیرید
تلفن تماس:  34205654-041    -    09146636536
اطلاعات بیشتر:
ـ ارسال کلیه محصولات رایگان می‌باشد
ـ هزینه ارسال دار قالی برعهده مشتری میباشد
ـ مصالح بافت شامل پود ضخیم و نازك تابلو فرش و چله پنبه و فایل صوتی ، همراه نخ و نقشه به صورت رایگان ارائه میشود
ـ جزوه رفع ایرادات حین بافت را میتوانید از سایت دانلود کنید
ـ در صورت نیاز به ابزار بافت (چاقو (قلاب)، دفه ، سیخ)، اعلام نمایید (هزینه اضافی دریافت میشود)
ـ در صورت نیاز به چله ابریشم اعلام نمایید (هزینه اضافی دریافت میشود)
ـ در صورت نیاز به دار چله کشی شده اعلام نمایید (هزینه اضافی دریافت میشود)
[/xfgiven_price]

ارسال نظر

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود
گفتگوی آنلاین