سه شنبه، 29 اسفند 1402

تابلو فرش خود را با چله پنبه ببافیم یا چله ابریشم؟!

نخ و نقشه شهریار
0

 

 

امروز یه دور سایت هایی که راجع به این قضیه نوشته بودن رو مرور کردم متاسفانه صرفا با تمرکز کردن روی کلمات تفاوت های چله پنبه و چله ابریشم و صرفا برای گرفتن رتبه در موتورهای جستجو و به دور از تخصص لازم مطالب ارائه شده بود.

احسا کردم لازمه که یه دور کامل این قضیه رو با همدیگه مرور کنیم. مخصوصا الان که قیمت چله ابریشم به شکل عجیبی بالا رفته و انتخاب نوع چله تابلو فرش تاثیر بسزایی در قیمت آن دارد.

 

 

 

 

 

 

چله ابریشم یا چله پنبه

 

 

 

 

 

همانطور که در تصویر اشاره شده است اشتباهات رایجی در مورد تابلو فرش های چله پنبه و چله ابریشم بین بافندگان تابلو فرش و علاقمندان به تابلو فرش وجود دارد.

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید این تصور که تابلو فرش بافته شده از نخ و نقشه ابریشم دارای رنگ بهتر یا تصویر بهتر بعد از بافت می باشد تصور به کل غلطی می باشد.

اینکه چله ابریشم ظریف تر از چله پنبه می باشد نیز از همین دسته اشتباهات رایج می باشد. البته که برای رج شمار های بالای 55 کلا نمیشود از چله پنبه استفاده کرد اما چیزی که در

تابلو فرش های امروزی رایج است رج شمار بین 40 تا 50 می باشد. بماند که متاسفانه برخی از فروشندگان تابلو فرش دستبافت در فضای آنلاین و حتی نمایشگاه های فیزیکی ادعاهای دروغی راجع به رج شمار تابلو فرش دارند که به امید خدا در مطلبی مجزا به شرح این موضوع خواهیم پرداخت.

 

 

 چله ابریشم یا چله پنبه

 

 

 

 

 

 

همانطور که در تصویر اشاره شد تنها تفاوت قابل ذکر چله نخ و چله ابریشم همان عمر مفید تابلو فرش بافته شده هست. البته که اگر نخ و نقشه تابلو فرش را برای این میخرید که بعد بافت تابلو فرش خود را بفروشید پیشنهاد ما این است که حتما چله ابریشم انتخاب کنید تا بعد از بافت نخ و نقشه بتوانید آن را به قیمت خوب و آسان به فروش برسانید.

 

متاسفانه در ماه های اخیر قیمت چله ابریشم به شدت در حال افزایش است که همین امر موجب می شود خریداران نخ و نقشه تابلو فرش رو به سوی چله پنبه آورند که با توجه به نکاتی که عرض شد می تواند انتخاب خوبی باشد.

 

 

 

 

 

 

چله ابریشم یا چله پنبه

 

 

 

 

 

شما می توانید با تماس با کارشناسان شرکت نخ و نقشه شهریار نوین اطلاعات تکمیلی راجع به تفاوت های چله ابریشم و چله نخ دریافت کنید و یا از طرح های متنوع شرکت نخ و نقشه شهریار نوین در مورد بافنده های گرامی و در زمینه اشتغال زایی و کسب درآمد بانوان بدون نیاز به حضور در محیط کار و صرفا با کار در منزل اطلاعات کسب کنید و طرح های متنوع ما را جویا شوید.

 

 

 

معتقدیم دانش و تخصص بیشتر بافندگان و علاقمندان به تابلو فرش دستبافت قطعا به نفع ما خواهد بود.

 

نحوه خرید:
برای اطلاع از نحوه سفارش، با ما تماس بگیرید
تلفن تماس:  34205654-041    -    09146636536
اطلاعات بیشتر:
ـ ارسال کلیه محصولات رایگان می‌باشد
ـ هزینه ارسال دار قالی برعهده مشتری میباشد
ـ مصالح بافت شامل پود ضخیم و نازك تابلو فرش و چله پنبه و فایل صوتی ، همراه نخ و نقشه به صورت رایگان ارائه میشود
ـ جزوه رفع ایرادات حین بافت را میتوانید از سایت دانلود کنید
ـ در صورت نیاز به ابزار بافت (چاقو (قلاب)، دفه ، سیخ)، اعلام نمایید (هزینه اضافی دریافت میشود)
ـ در صورت نیاز به چله ابریشم اعلام نمایید (هزینه اضافی دریافت میشود)
ـ در صورت نیاز به دار چله کشی شده اعلام نمایید (هزینه اضافی دریافت میشود)
[/xfgiven_price]

ارسال نظر

نام شما:

ایمیل:

نظر خود را بنویسید:

کد امنیتی:

برای کد جدید روی آن کلیک کنید
عکس خوانده نمی‌شود
گفتگوی آنلاین